Na start se postavila posádka Tomáš Hobza a Stanislav Saifrt s osvědčenou technikou Škoda Felicia, skupina A5 – dnes třída 7. Ambice nebyly nikterak veliké, neboť roční pauza je v rally opravdu znát. Leckdy posádka dosahuje mezi stromy či v lese rychlosti okolo 160 km/hod, sebemenší chyba tedy může mít dalekosáhlé následky. Proto se po pátečním tréninku Tomáš se Standou shodli, že začnou pozvolně a postupně zkusí zrychlit.
Trochu netradičně letos pořadatelé zvolili průběh závodu, když hned po úvodní rychlostní zkoušce následoval servis. Pak v druhé rundě čekaly na posádky dva rychlostní testy, znovu servis. Třetí část byla opět rozdělena servisem.
Po první rychlostní zkoušce, která měřila necelých 13 km patřila naší posádce pátá příčka z osmi startujících. Vše bylo podřízeno taktice neriskovat, trochu si zvyknout na ostrou jízdu a bez zbytečných pomačkaných plechů dovést auto do cíle. Na čtvrtou posádku však ztrácel Tomáš se Standou tři desetinky, což slibovala pěkný sport po zbytek závodu.
Tomáš: „Jeli jsme s rezervou, přišlo navíc pár nepříjemných momentů, takže výsledek zatím docela dobrý. Uvidíme, jak to půjde dál.“
V servisu se na autě nic moc nedělalo, neboť jedna rychlostní zkouška technický stav moc neprověřila. V druhé rychlostní zkoušce však přišel šok. Tomáš ztratil dvě minuty na prvního. Rychlostní zkouška sice měřila rekordních 20 km, ale za tímto výsledkem musela být jiná příčina než příliš opatrná jízda. Z telefonu po RZ jsme se dozvěděli, že se pravděpodobně uklepal kabel od svíčky a auto jelo půl rychlostní zkoušky pouze na tři válce. V servisu se závadu podařilo odstranit, ale výsledný sedmý čas a pokles na průběžnou šestou příčku ve třídě nevyzníval moc pozitivně.
Tomáš: „RZ jsme měli slušně rozjetou, dostali jsme se do poměrně dobrého tempa a věřil jsem, že se dostaneme na čtvrté místo, ale dopadlo to jinak. Je to opravdu smůla. Není k tomu co říct, to je prostě rally. Zkusíme zatáhnout, ale rozdíl už je nyní přes minutu.“
Ve třetí a čtvrté RZ opravdu Tomáš se Standou zabrali a i s trochou štěstí jim patřila průběžně pátá příčka se ztrátou pouhých tří vteřin na čtvrtého. Byli jsme zpět, a protože rally končí až na rampě, mohlo být ještě lépe.
Tomáš: „Teď jsme měli i nějakou tu krizovku, protože jedeme opravdu na hraně, což se mi moc nezamlouvá, chyby jsou v takovém tempu totiž poměrně blízko. Zkusíme ještě na kluky před námi zatlačit a uvidíme.“
Poslední dvě rychlostní zkoušky tedy slibovaly urputný boj a pěkný sport. Tomáš hned po následující rychlostní zkoušce dostal na čtvrté místo a toto si chtěl v posledním testu dne rozhodně udržet. A jak již bylo napsáno dříve, rally končí na rampě. I díky tomuto okřídlenému pravidlu se Tomáš a Standa v cíli radovali z druhého místa celkově ve třídě A5, resp. 7. Na náročné trati Horácké rally tým dosáhl velmi dobrého výsledku, i když na začátku soutěže o takovémto umístění nikdo nemluvil nahlas, ani nepřemýšlel.
Tomáš: „Tak to prostě je, je to rally. Měli jsme dnes trochu toho štěstí ale i smůly. Z výsledku mám velkou radost. Od půlky soutěže jsme jeli už opravdu pěkně, rychle a hlavně konzistentně. Děkuji všem, kteří se na tomto výsledku zasloužili – rodina, tým, sponzoři. Bez nich by to nešlo. Jednalo se o jednorázový start a vše ubíráme už jen na budoucí sezónu, kde bychom rádi bojovali o přední umístnění v kompletním seriálu MČR.“